Astell & Kern Kann review: Zune herrezen

0
308

In de meeste hoofden van mensen, de speciale draagbare media speler heeft zijn verwezen naar de categorie van uitsterven, gleuf in ergens tussen de wolharige mammoet en de saber-toothed cat. De smartphone verminderd met de Walkman op de grootte van een app, en alleen gewijd audiofielen moeite om een fysiek apparaat alleen voor muziek meer. Behalve iets merkwaardigs onlangs is gebeurd: smartphone-makers zijn teruggekeerd tot de verkoop van telefoons zonder hoofdtelefoon aansluitingen, dus ineens is er een nieuwe kans voor PMPs een comeback te maken.

En wat een comeback dit is.

Toen ik voor het eerst hoorde over de Astell & Kern Kann, ik gniffelde op zijn omvang en prijs. Dit centimeter-dikke plaat van aluminium weegt 9.8 ons (278g) en de kosten van een oogstrelende $999. In alle eerlijkheid, ik heb alleen maar genoemd in voor de review, want hoe belachelijk het leek. Het Kann heeft twee van alles: twee hoofdtelefoon aansluitingen, twee line-out-poorten, twee memory card slots en twee USB-poorten. Het is ontworpen om meer dan wie dan ook zou moeten op enig moment, en dat is inclusief de enorme 6,200 mAh batterij.

Er is niets overdreven over de Kann, zelfs niet de prijs

Maar hier is de wenkbrauw-verhoging conclusie ik ben gekomen om na het gebruik van de Kann voor meer dan een maand: het is alle gevoel. Er is niets overdreven over dit apparaat, zelfs niet de prijs, en het is allemaal vanwege de manier waarop het werkt echt. De A&K Kann is de definitie van de functie-eerste ontwerp.

Astell & Kern Kann specs

4-inch WVGA (800 x 480) display

64 gb ingebouwd geheugen, uitbreidbaar via MicroSD) en de full-size SD-kaarten

WAV, FLAC, WMA, MP3, OGG, APE, AAC, ALAC EN AIFF -, DFF, DSF, PCM, DSD

802.11 b/g/n Wifi, Bluetooth 4.0, AptX HD ondersteuning

AKM AK4490 digitaal-naar-analoog converter

6,200 mAh batterij

USB-C en MicroUSB poorten

3,5 mm en 2,5 mm evenwichtige koptelefoon en line-uitgangen

Het belangrijkste voordeel van het Kann, in vergelijking met andere draagbare muziekspeler, is dat het klinkt volkomen sensationeel. Ik heb gehoord van Sony ‘ s gold-plated $3,200 Walkman, Neil Young, Pono-Speler, en Astell & Kern eigen AK Jr. en AK100 II spelers, en niet één van hen is onder de indruk van mij zoveel als de Kann. Zelfs audiofiele apparatuur zoals de Akkoord Mojo en de desktop-gebonden Schiit Jotunheim dat ik thuis geen geluid als muzikaal en prachtig melodieus als de Kann. Ik zou zo ver gaan als te zeggen dat de Kann is de beste muziek afspelen apparaat heb ik — anderen misschien zuiverder of zelfs meer nauwkeurige geluidsweergave, maar geen van hen een upgrade van de luisterervaring in een direct herkenbare manier. Het Kann alleen staat.

Mijn standaard voor elke audio-apparatuur die beweert van superieure geluidskwaliteit die de superioriteit is voor de hand liggend. Vertel me niet om te zitten in het absolute centrum van mijn geluid gedempt, speciaal herschikt woonkamer, gewoon om een idee te krijgen van uw voorbeeldige speakers’ prestaties. Voor de hoge prijzen meestal gevraagd, audiofiele apparatuur moet natuurlijk beter. Dat is de reden waarom ik test vooral met 320kbps MP3-bestanden en niet achtervolging rond voor niet-gecomprimeerde versies van mijn favoriete nummers. Het Kann kunnen spelen de laatste was gewoon goed, en het ondersteunt ongecomprimeerde streaming van Getijde, maar ik wilde zien, tonen een opmerkelijke verschillen met alleen Mp3 ‘ s, en het is volledig geleverd.