Technics T700 anmeldelse: hjertet sier ja, ører si nei

0
191

Technics EAH-T700 photos from CES 2016
Technics EAH-T700 photos from CES 2016

Technics er ikke like anerkjent av et Japansk merke som Sony, men for de som ikke vet det, det inneholder masse gode minner av high-end audio utstyr. Det er for at grunnen til at merket ble gjenopplivet av Panasonic for et par år siden, først og fremst for å tjene som den strålende etikett på en ny linje av throwback platespillere. Men i blant dem, og selskapet klarte å passe inn i en svært premie (og lovende) par hodetelefoner, som det kalles EAH-T700 og avduket for første gang på IFA 2015. Ved våren dette året, T700s var ute på salg og jeg hadde en gjennomgang par i min besittelse.

Noen virkelig imponerende ingeniørarbeid har blitt utøst i disse aluminium og skinn bokser

På mitt første møte med T700s på CES, jeg var imponerte av klarhet, detaljer, og virkningen av musikk produsert av dem. Skåret ut av solid aluminium, polstret med skinn-kledd memory foam, og med ikke én, men to høyttalere øre per kopp, disse ble umiddelbart imponerende hodetelefoner. Litt over-konstruert, kanskje, hva med sitt mangfold av tilpasninger — hodebåndet kan justeres frem og tilbake og opp og ned — men de absolutt formidlet en følelse av noe som er passende for deres pris. Jeg var ikke klar over sine kostnader når jeg først prøvde dem, som serveres til å forsterke min overbevisning om at jeg ikke bare å tolke en høy pris å bety høy ytelse.

Men.

Problemer med T700s er ikke noe du kan lett gjenkjenne på første, eller andre, lytte. De egentlig ikke har stor presisjon og Panasonic er krav om en resonans-fuktet konstruksjon som eliminerer forvrengning stå opp til nøye gransking. Men disse hodetelefonene’ frekvensrespons er alle slags rare — og at weirdness er sjelden av den hyggelige sorten. De har ikke subsonic basslyder som, for eksempel, Fostex TH-X00s, men de har en bass bump. Å lytte til episodene av Game of Thrones, hver mannlig karakter har en dypere røst enn han burde, og tynn og skranglete dører slam med aural heft av en gigantisk gate. Det er der jeg favorisere disse Technics bokser: deres lagt vekt på thumps, thuds, og maskulin brøler forbedrer atmosfære av TV-show og egner seg godt til action-filmer, også.

Rutenett-Visning

Technics EAH-T700 bilder fra CES 2016

Jeg kommer ikke til å utgi seg for å være i stand til å oppdage noe så presis som, si, med en topp i hyppighet grafen på 5kHz, men ved siden av sin overdrevne øvre bass og nedre mellomtoner, Technics T700s også har altfor skingrende svar i diskant-regionen. De er ikke nødvendigvis dårlige funksjoner, som Beats hodetelefoner har gjort klinkende klart med sine tuning — som, selv om den ikke spesielt trofast eller lineær da trekkes som en graf, er meget behagelig for øret. Men i tilfelle av T700s, spesielt spots hvor hodetelefoner avviker fra en nøytral gjengivelse av lyd er mest ubehagelig når du prøver å nyte musikk. Det er i utgangspunktet som en fint utformet plate på fine restauranter der smaken er helt feil.