Eiland Delta review: Pak je Gravity Gun en Gaan!

0
179

Het is al een lange tijd geleden sinds we voor het laatst zag een gravity gun prominent in een spel, voor het eerst geïntroduceerd aan de wereld van gaming in Valve ‘ s Half-Life 2. En terwijl Eiland Delta is een verre schreeuw van iets dat lijkt op de Helft van het Leven, het doet zijn werk goed mengen fysica gebaseerde puzzels en actie avontuur in een leuke (en slechts een beetje frustrerend) ervaring.

Gevestigd in een retro-futuristische wereld, het verhaal volgt onze helden, Zoe en Baxter, als ze proberen in te breken in de volcano lair van de megalomane Arts Gunderson en redden van hun kidnaped robot pal Harold. Gewapend met een paar Grav-ik-Stralen, kunt u schakelen tussen het beheersen van Zoe en Baxter als de twee werken hun weg door het hol, met Zoe gaat na Dr. Gunderson en Baxter sluipen rond het saboteren van het eiland door dingen op te blazen.

Ontwikkeld door Mantisbite uit Finland en gepubliceerd door Noodlecake, Eiland Delta werd oorspronkelijk uitgebracht voor iOS eind 2016, uitgebracht op Android in februari. Het spel is bijzonder gepolijst met een geweldige visuele stijl en slim ontworpen levels en vijanden. Met een fixed third-person camera, kunt u de controle van uw karakter met behulp van een virtuele joystick, tikken op objecten of vijanden grijpen ze met je gravity gun en tik op een muur of een andere vijand te lanceren op de kamer.

Er is een paar dingen meer bevredigend dan de lancering van vijanden in elkaar, of het gooien van bewakers in de bodemloze putten of borrelende lava.

De eerste paar niveaus te introduceren veel van de gameplay en strategieën die je zult moeten gebruiken om het te maken door de 30 levels zijn verspreid over drie hoofdstukken. Eiland van Delta ‘ s beste momenten zijn de slimme puzzels op met behulp van dozen en knoppen, die direct zal u eraan herinneren van een andere Klep titel van de Portal. Vijanden zijn enigszins onevenwichtig — de meest fundamentele vijanden kan gemakkelijk worden vernietigd, terwijl die later meer dan één hit knock-out of zijn beïnvloed door de gravity gun. Nog, zijn er een paar dingen meer bevredigend dan de lancering van vijanden in elkaar, of het gooien van bewakers in de bodemloze putten of borrelende lava.

In de latere levels, de dingen een beetje te hectisch als puzzels zijn gelaagd op met eindeloze golven van vijanden, die moet je ook maken met. Bijvoorbeeld, in Hoofdstuk 2, Niveau 8 u moet voorkomen dat de schokken van een tesla coil, vurige vloerpanelen, granaat-de lancering van torentjes en laser-schieten alle robots, terwijl het oplossen van een puzzel onderste een lift lift. Zeker het biedt een goede uitdaging, maar dat is alleen omdat het in principe gooien alles wat het heeft op u. Er is geen sanctie voor te sterven, dus als je vastloopt op een niveau die je kunt spelen het niveau over en weer, totdat je erachter te komen wat je mist.

Een gemiste kans die ik heb gevonden is de computer hacking mini-games die verspreid zijn door het hele spel. De eerste keer dat ze geïntroduceerd u denkt dat dit een andere puzzel element is dat lastiger, hoe verder je vordert in het spel. Helaas, deze monteur is niet ontwikkeld of verbeterd op alle, elk gevoel vrijwel identiek aan de vorige. Aan de ene kant is het een leuke onderbreking van de veel meer uitdagende aspecten van het niveau, maar het voelt alsof het ontbrekende hetzelfde niveau van upped uitdaging gevonden in de rest van het spel.

Als gepolijst en de volledigheid van dit spel voelt, soms een bug zal het pop-up en dwingen je opnieuw op te starten een niveau. Ik heb per ongeluk gelanceerd, een object moest ik weg buiten de grenzen van de niveau — en op een paar gelegenheden de een of andere manier in geslaagd om het vervoer mezelf uit van het niveau en in de zwarte afgrond. Deze werden zeldzame gebeurtenissen, hoewel, en waren even grappig als ze waren frustrerend. Andere problemen ontstaan, omdat de drijvende virtuele joystick en tik op de besturingselementen voor het grijpen en het gooien van voorwerpen. Als je niet voorzichtig bent bij het dragen van een vijand kan je per ongeluk zet ze neer in plaats van de lancering ze aan de muur, die stelt jezelf up te nemen van schade. U kunt ook per ongeluk activeren van de joystick op rare momenten, waardoor je karakter naar rechts lopen in een vijand afvuren. Het is iets dat je moet leren om te voorkomen dat als je speelt via trial and error.

Elk niveau bevat vijf verborgen databanken, die voegt een aantal herspeelbaarheid aan de mix — verzamel ze allemaal te ontgrendelen bonus niveaus.

Beschikbaar in de Google Play Store voor $2.99, Eiland Delta speelt als een premium game en heeft geen storende advertenties of in-app aankopen te behandelen. Hier het verhaal is vrij basic, maar wordt versterkt door de tekens’ leuke scherts. Terwijl het moet niet te lang duren voor een bevoegde gamer te spelen door het hele spel, op elk niveau is voorzien van vijf databanken te vinden en te verzamelen, die verspreid zijn door elk level en soms verborgen in geheime gebieden. Dit helpt met het spel van de herspeelbaarheid, als je terug kunt gaan en vijf sterren op elk niveau om te ontgrendelen bonus niveaus.

Samengevat Eiland Delta biedt een aantal goede schone pret en sommige echt uitdagende puzzels in de latere levels. Het is niet perfect, en af en toe probeert te veel te doen in één keer, maar deze problemen zijn eenvoudig over het hoofd gezien de grote level design en onderhoudend gameplay.

Downloaden: Eiland Delta ($2.99)