Vooruitgang Software-aandelen stijgen terwijl fiscale Q3-resultaten de verwachtingen verpletteren en het jaaroverzicht verhogen

Tiernan Ray

Door Tiernan Ray | 23 september 2021 | Onderwerp: Ontwikkelaar

Pionier op het gebied van ontwikkelingstools Progress Software rapporteerde vanmiddag fiscale inkomsten en winst voor het derde kwartaal die de verwachtingen van Wall Street gemakkelijk overtroffen, en verhoogde ook de jaarvooruitzichten voor omzet en winst boven de consensus.

Het rapport stuurde de Progress-aandelen in de late handel met 8% hoger.

CEO Yogesh Gupta zei dat het bedrijf “zeer verheugd was om Q3-resultaten aan te kondigen die aanzienlijk beter waren dan onze eerdere verwachtingen voor omzet en winst”, en voegde eraan toe: “en we verhogen de verwachtingen voor 2021 voor de derde keer dit jaar.”

In een afzonderlijke release zei Progress dat het Kemp Technologies, een maker van software voor het beheer van applicatie-ervaringen, zal verwerven voor $ 258 miljoen in contanten.

Kemp, opgericht in 2000, is gevestigd in New York City.

Zoals Progress de producten van het bedrijf beschrijft,

Kemp Loadmaster- en Flowmon Network Visibility-producten bewaken de applicatieprestaties en verdelen en balanceren verkeer en workloads over servers, in de cloud of op locatie, waardoor hoge prestaties en beschikbaarheid worden gegarandeerd. Ze doen dit door gebruik te maken van machine learning om afwijkingen te identificeren en IT-professionals te waarschuwen voordat eindgebruikers worden getroffen. Deze mogelijkheden vormen een aanvulling op het Progress-aanbod, zoals WhatsUp Gold, een marktleider in gebruiksvriendelijk netwerkbeheer. Gecombineerd zullen ze de beste oplossing voor applicatie-ervaring op de markt bieden.

De inkomsten in de drie maanden eindigend in augustus stegen met 40% op jaarbasis tot $ 152,6 miljoen, wat een nettowinst opleverde van $ 1,18 per aandeel.

Analisten gingen uit van $ 131 miljoen en 82 cent per aandeel.

De jaarlijkse terugkerende omzet van het bedrijf steeg met 25% tot $ 444 miljoen, aldus Progress.

Voor het huidige kwartaal ziet het bedrijf een omzet van $ 134 miljoen tot $ 138 miljoen en een winst per aandeel van 73 cent tot 75 cent . Dat is vergelijkbaar met de consensus voor $ 141 miljoen en een winst per aandeel van 86 cent.

Voor het volledige jaar ziet het bedrijf nu een omzet van $ 548 miljoen tot $ 552 miljoen en een winst per aandeel van $ 3,68 tot $ 3,70. Dat is vergelijkbaar met een consensus van $ 533 miljoen en $ 3,47 per aandeel.

Tech-inkomsten

Broadcom overtreft Q3-ramingen, voorspellingen blijven Q4-momentum HPE overtreft verwachtingen voor Q3, levert omzet van $ 6,9 miljard DocuSign CEO Springer: maak je geen zorgen, we groeien nog steeds sterk Inkomsttranscripties vermelden 'cybersecurity' 33% meer in H1: rapport C3 AI Vooruitzichten fiscaal 2022 in lijn met verwachtingen Asana overtreft verwachtingen voor Q2 Okta verhoogt vooruitzichten voor FY 2022 na sterk Q2 Nutanix CEO: tweede inning van hypergeconvergeerde infrastructuur is cloudconvergentie Crowdstrike verslaat Q2-ramingen Zoom voor het eerst $ 1 miljard aan kwartaalomzet

Gerelateerd Onderwerpen:

After Hours Enterprise Software Open Source mobiel besturingssysteem Tiernan Ray

Door Tiernan Ray | 23 september 2021 | Onderwerp: Ontwikkelaar